آریادارو
صنعت دارو

ناصر ریاحی و گذرگاه های سخت برای توسعه صنعت پلاسما

مسابقه

به گزارش دوشنبه های دارویی ناصر ریاحی در پنل توسعه صنعت پلاسما که بعداز ظهر امروز در دومین روز از کنگره ایران بایو برگزار شد، گفت: احداث پالایشگاه با قیمت های امروز، پنج هزار میلیارد تومان هزینه دارد و این درحالی است که این صنعت در کشورمان شاهد سرکوب قیمتی است و نه قیمت‌گذاری.

وی افزود: طی دو دهه اخیر سختگیرانه‌ترین مقررات جمع‌آوری پلاسما در جهان در ایران اعمال شده است. ضمن اینکه توقف توسعه‌ مراکز جمع آوری پلاسما هم آسیب های زیادی به توسعه این صنعت وارد کرده است.

ریاحی تصریح کرد: به عنوان تعهدی که به کشور دارم و به عنوان آخرین کار دوران زندگی‌ام، پالایشگاه پلاسما را در ایران خواهم ساخت‌.

امیدهای نشاط بخش برای توسعه صنعت پلاسما

محمدرضا عابدی، رییس اداره خون و فرآورده های بیولوژیک سازمان غذاودارو در پنل توسعه صنعت پلاسما در کنگره ایران بایو گفت: برنامه توسعه پنج ساله صنعت پلاسما تدوین شده و به زودی ابلاغ خواهد شد و در کنار آن، آیین‌نامه جمع‌آوری پلاسما نیز با همکاری ذینفعان اصلاح شده و امیدواریم امسال اجرایی شود.

وی خاطر نشان کرد: محدودیت و مقاومتی برای صدور مجوز برای مراکز جدید جمع‌آوری پلاسما قائل نیستیم؛ اهدای پلاسما را باید صرفا مبتنی بر اهداف انسانی و به دور از رویکردهای خرید و فروش پلاسما دنبال کرد.

مسابقه
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن