آریادارو
صنعت دارو

سیدجلیل میرمحمدی: تولیت دارو و تجهیزات پزشکی در اختیار وزارت بهداشت باشد

مسابقه

به گزارش دوشنبه های دارویی سیدجلیل میرمحمدی در جلسه علنی امروز  مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی سومین گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی عملکرد دستگاههای اجرایی در دو حوزه واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی و مدیریت بازار دارویی کشور گفت: شرایط یک سال گذشته در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی به گونه ای بوده که باعث کمبود دارو و تجهیزات پزشکی و سردرگمی بیماران شد و در این شرایط مسئولان مربوطه هم پاسخ مناسب نمی دهند.

وی ادامه داد: علی رغم برگزاری جلسات متعدد رئیس مجلس و دو کمیسیون بهداشت و اصل نود، متاسفانه اتفاق خاصی برای مردم و بیماران رخ نداد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه ها مطالبات قابل توجهی از سازمان تامین اجتماعی دارند و کسی پاسخگو نیست. دانشگاه علوم پزشکی بدهی قابل توجهی داشته و نمی توانند به اساسی ترین مسائل پاسخ دهند؛ انتظار می رفت وزارت بهداشت کمبودهای دارو و تجهیزات پزشکی را پیش بینی کند و نظارت دقیق بر زنجیره تامین و توزیع لوازم پزشکی داشته باشد.

میرمحمدی ادامه داد: البته انتظار داشتیم وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی به قول شان وفا کرده و رییس سازمان برنامه و بودجه اعتبارات متعهد شده را پرداخت می کرد. همچنین وزیر صمت برای پاسخ به نامه معطل نمی کرد و رییس سازمان گمرک و رییس سازمان غذا و دارو جدی تر وارد می شود.

وی گفت: بیماران به خاطر نرسیدن دارو و تجهیزات پزشکی دچار آسیب غیرقابل برگشت و سردرگمی شده و می میرند. باید تجهیزات پزشکی به چند برابر قیمت خریداری شود؟ وزیر بهداشت می گوید که ترخیص در حال انجام است که اینگونه نیست و تا ۲۵ خرداد انجام شده و بعد از آن تکلیف آن معلوم نیست؛ تولیت دارو و تجهیزات پزشکی در اختیار وزرات بهداشت باشد./ لینک منبع خبر

مسابقه
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن