آریادارو
صنعت دارو

ضرورت ایجاد معاونت طب سنتی در وزارت بهداشت

مسابقه

به گزارش دوشنبه های دارویی زهرا شیخی با اشاره به تنزل جایگاه دفتر طب ایرانی و مکمل در دولت قبل اظهار کرد: وزیر بهداشت دولت قبل با تنزل ساختار تشکیلاتی دفتر طب ایرانی و مکمل باعث شد تا بسیاری از برنامه‌های راهبردی و اهداف پیش‌بینی شده در اسناد بالادستی نظام از جمله سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و قوانین برنامه‌های پنجم و ششم توسعه کشور به دلیل عدم همخوانی ساختار موجود با اهداف مذکور تحقق نیابد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه ارتقاء ساختار تشکیلاتی دفتر طب ایرانی توضیح داد: سال گذشته با  پیگیری‌های  انجام شده ارتقاء ساختار تشکیلاتی دفتر طب ایرانی (ایجاد معاونت طب ایرانی و مکمل در وزارت بهداشت) با موافقت هیئت وزیران تصویب شد تا زمینه برای تحقق اهداف اسناد بالادستی و  توسعه منطقی طب ایرانی  فراهم شود اما پس از گذشت چند ماه هنوز این مصوبه عملیاتی نشده است.

وی ادامه داد: این اتفاق مصداق عدم بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و محروم کردن مردم از خدمات استاندارد طب ایرانی بود در حالی که در بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا از تمام ظرفیت‌های موجود برای رشد و توسعه طب بومی کشورشان بهره می‌برند.

رئیس کمیته طب سنتی و‌ مکمل کمیسیون ‌بهداشت مجلس با اشاره به برخی مخالفت‌ها با طب ایرانی گفت: در حالی که به صورت جدی نیاز به تسریع در عملیاتی شدن ساختار سازمانی طب ایرانی در کشور داریم  برخی همچنان به مقابله با دستاوردهای طب بومی می‌پردازند.

شیخی یادآور شد: ضروری است سازمان اداری استخدامی در عملیاتی کردن مصوبه مذکور هرچه سریع‌تر زمینه اجرای اسناد بالادستی را مهیا کند.

رئیس فراکسیون دیپلماسی سلامت و سبک زندگی سالم مجلس ادامه داد: بدون‌ شک تحقق هرچه سریع‌تر این مهم در اجرایی شدن استاد بالادستی به ویژه بند 12 سیاست‌های کلی نظام سلامت مبنی بر ترویج طب سنتی ایران، بسیار موثر خواهد بود./ لینک منبع خبر

مسابقه
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن