آریادارو
صنعت دارو

بیش از ۴۸۰ قلم دارو توسط سامانه برخط دارو در استان تهران عرضه می‌شود

مسابقه

به گزارش دوشنبه های دارویی محمد غلام نژاد روز سه شنبه به مناسبت هفته بیمه سلامت در نشست خبری در تشریح سامانه برخط دارو توضیح داد: این سامانه مختص استان تهران بوده و داروخانه ها موظف هستند اقلام دارویی تعیین شده و مدنظر در این سامانه را از طریق بارگذاری مدارک و مستندات بیمار و تایید کارشناس بیمه سلامت که ۱۵ تا ۳۰ دقیقه زمان بر است، به بیماران عرضه کنند.

به گفته وی، این اقدام صف های طولانی را در داروخانه ها به خصوص در داروخانه‌هایی چون ۱۳ آبان و هلال احمر کاهش می دهد.

غلام‌نژاد تاکید کرد: اکنون پنج میلیون نفر در استان تهران بیمه سلامت دارند که ۲ میلیون نفر از آنها رایگان زیر چتر حمایت هستند.

وی درباره برنامه پزشکی خانواده اظهار داشت: در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت شامل اسلام شهر، فیروز گوه و قدس بصورت پایلوت در حال اجراست و بطور کلی ۴۰ هزار میلیارد تومان برای این برنامه در کل کشور تخصیص یافته که از این اعداد ۷ همت در سطح پیشگیری است.

غلام نژاد تصریح کرد: بازخورد این برنامه ها در مناطق یاد شده خوب بوده و بزودی در سایر مناطق ستان تهران عملیاتی می شود.

وی ادامه داد: اداره بیمه سلامت استان تهران تا تیرماه مطالبات داروخانه و مراکز درمانی را تسویه حساب کرده و تاخیر آن در ماه‌های اخیر به علت بررسی اسناد بوده است.

تجویز بیش از سه میلیون نسخه بصورت الکترونیکی در استان تهران

غلام نژاد افزود: ۳میلیون و ۹۷۰ هزار نسخه توسط پزشکان الکترونیکی ثبت می شود و ۱۶۰ هزار نسخه نیز دستی است، این موضوع نشان می دهد ۹۸ درصد پزشکان نسخه را بصورت الکترونیکی می نویسند و پیگیر هستیم ۲ درصد پزشکان نیز که هنوز دستی این کار را می کنند به صورت الکترونیکی بنویسند.

به گفته وی، بیش از ۵ هزار موسسه پزشکی شامل پزشک، درمانگاه، مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند و مطالبات آنها نیز تا تیرماه پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه دارو در ایران ارزان است، اظهارداشت: از آنجایی که دارو به راحتی در کشورهای همسایه قاچاق می شد و شرکت های دارویی آسیب می دیدند، با اجرای طرح موفق دارویار، قیمت دارو تغییر و سهم پرداختی بیمه ها را افزایش و در عین حال پرداختی از جیب مردم کاهش یافت وممکن است حدود 2 ماه تاخیر در مطالبات داشته باشیم که امیدواریم ارز به موقع تخصیص یابد.

به گفته غلام نژاد، داروهای خارج از نسخه (اوتی) شامل بیش از ۱۲۰ قلم دارو تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد که باید توسط پزشک تجویز شود./ لینک منبع خبر

مسابقه
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن