آریادارو
صنعت دارو

چالش با هزینه های ثبت شیرخشک در داروخانه

مسابقه

حبیب الله افشنگ در یادداشت اختصاصی به دوشنبه های دارویی نوشت: داروخانه ها در سراسر کشور در حال حاضر با موانع بزرگی در تلاش خود برای ثبت اصالت الکترونیکی شیرخشک های رگولار مواجه هستند. برای ما ضروری است که چالش‌های پیش روی داروخانه‌ها را در این فرآیند به صورت نقادانه و درون‌گرا بررسی کنیم.

اول از همه، ما باید اذعان کنیم که پروژه فعلی ثبت اصالت الکترونیکی شیر خشک ها در سامانه تیتک در پاسخ به نیازهای مخاطبین فرآیند خود، به ویژه داروخانه ها نواقصی دارد (لازم به ذکر است که نویسنده ی این سطور با ثبت اصالت الکترونیکی کالاهای سلامت محور در سامانه تیتک کاملا موافق است). عدم سازگاری با موانع اجرا، توانایی پروژه را برای ادغام یکپارچه در جریان کار موجود در داروخانه ها تضعیف می کند. ما باید این شکاف را پر کنیم و اطمینان حاصل کنیم که رویه های ما با الزامات عملی کسانی که در خط مقدم تامین بهداشت عمومی هستند، همسو می شود.

یکی از چالش های اصلی که داروخانه ها با آن مواجه هستند، نیاز به سرمایه گذاری در امکانات سخت افزاری اضافی، به ویژه بارکدخوان های دو بعدی گران قیمت، برای ثبت کالا در سامانه تیتک است. ما باید با فشار مالی ناشی از این دستور بر داروخانه ها همدلی کنیم. ضروری است که امکان‌سنجی چنین الزامات سخت‌افزاری را ارزیابی کنیم و راه‌حل‌های جایگزینی را در نظر بگیریم که بار داروخانه‌ها را به حداقل می‌رساند، به‌ویژه داروخانه‌هایی که با منابع محدود مالی کار می‌کنند.

علاوه بر این، زمان بندی و هزینه های مربوط به ثبت بارکد در سامانه تیتک باید به دقت ارزیابی شود. در حالی که اجرای اقدامات برای افزایش اصالت محصول بسیار مهم است، ما باید پیامدهای این تعهد را بر هزینه کلی نیروی انسانی نیز در نظر بگیریم. مسئولیت‌های اضافی که بر دوش کارکنان داروخانه گذاشته می‌شود را نمی‌توان ساده گرفت، زیرا بر توانایی آن‌ها برای انجام کارآمد وظایف اصلی‌شان تأثیر می‌گذارد.

بنابراین، بر ما واجب است که منابع و پشتیبانی مناسب را برای اطمینان از اینکه داروخانه‌ها می‌توانند فرآیند ثبت بارکد را به طور یکپارچه انجام دهند، تضمین کنیم و اختلال در فعالیت‌های خود را به حداقل برسانیم.

با توجه به چالش‌های ذکر شده، این غیرواقعی است که انتظار داشته باشیم داروخانه ها طیف گسترده ای از مسئولیت ها را بدون دریافت هزینه منصفانه بپذیرند. ما باید بدانیم که داروخانه ها نقش اساسی در حفاظت از سلامت عمومی ایفا می کنند و مستحق جبران تعهد و تلاش هایشان هستند.

پرداخت هزینه نه تنها یک موضوع عادلانه است، بلکه داروخانه ها را تشویق می کند تا با تمام وجود در فرآیند ثبت اصالت الکترونیکی کالاهای سلامت محور من جمله شیر خشک های رگولار مشارکت کنند و در نتیجه موفقیت آن را در دراز مدت تضمین کنند.

در نتیجه، ما خود را در مقطع زمانی حساسی می یابیم که در آن نمی توان بار داروخانه ها را در زمینه ثبت اصالت الکترونیکی شیرخشک های رگولار نادیده گرفت.

ارگان های بالادستی بخصوص سازمان غذا و دارو وظیفه دارند با همدلی، فوریت و انصاف به این چالش ها رسیدگی کنند.

ما باید فعالانه در راستای همسو کردن سیستم‌ها و رویه‌های خود با نیازهای داروخانه‌ها، به حداقل رساندن محدودیت‌های مالی، و جستجوی راه‌هایی برای جبران خسارت مناسب کار کنیم. با انجام این کار، می‌توانیم یک رابطه همزیستی با داروخانه‌ها ایجاد کنیم و به ما این امکان را می‌دهد که به طور جمعی از ایمنی و اصالت محصولاتی که تحت مراقبت آنها هستند اطمینان حاصل کنیم.

بیایید در تعهد خود به سلامت و ایمنی عمومی تزلزل ندهیم. ما با هم می‌توانیم بر این چالش‌ها غلبه کنیم و مسیری را ایجاد کنیم که داروخانه‌ها را قدرتمند می‌کند و در عین حال از رفاه شهروندان خود محافظت می‌کند

مسابقه
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن