آریادارو
صنعت دارو

نفس تنگی شرکتهای دانش بنیان و استارت آپ

مسابقه

حسین وطن پور، عضو هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه شهید بهشتی در یادداشتی اختصاصی به دوشنبه های دارویی نوشت:  علی رغم خدمات و نقش بسزای شرکتهای دانش بنیان و استارت آپ ها در دو دهه گذشته برای توسعه فنی و علمی در کلیه حوزه تجهیزات، خدماتی، دارو-درمانی و بازگشائی از گره مشکلات سلامت علی الخصوص در دوران پاندمی کووید-19 متاسفانه هر از چند گاهی نه تنها دلجوئی در کار نیست بلکه خبری از کم لطفی ها در این حوزه شنیده می شود.

هنوز مشکلات مرتبط با دانش بنیان شدن، کاهش تسهیلات واعطاء سختگیرانه آن، مالیات و ضریب های مالیاتی، نحوه تخصیص ارز، افزایش حقوق و دستمزد و مشکلات استقرار در پارک های علم و فناوری حل نشده که موضوع فروش کارخانه نوآوری در رسانه ها مطرح و یک شبه رویاهای جوانان و نخبگان کشور را در راه اندازی کسب و کار خود نقش بر آب می شود.

کارخانه نوآوری آزادی از بهترین پایگاههای فناوری کشور است که در سنوات گذشته برای استقرار استارت آپ های راه اندازی و میزبان تعدادی از شرکت های حوزه سلامت می باشد.

کارخانه ای که ضمن تغییر چهره ابتدای جاده مخصوص کرج، محل رفت و آمد جمع کثیری از نخبگان دانشگاههای شریف و تهران را بعنوان مجریان پروژه های با ارزش افزوده بالا بوده است.

مجریانی که پشت پا به پیشنهادات فراوان برای مهاجرت و اجراء پروژه هایشان در آن سوی مرزها زدند و حفظ غرور ملی خود آرزویشان سر بلندی و نام آوری کشور ایران بوده و هست.

هرچند که مسئولین وعده هایی بابت حل این مشکل و ناپایداری وضعیت موجود داده اند، ضمن قدردانی از تلاش های دولت علی الخصوص در حوزه حمایت از شرکت های دانش بنیان، امید است با عنایت مسئولین محترم ذی ربط و معاونت محترم علمی فناوری ریاست جمهوری چاره ای برای نجات این کارخانه از معضل بلاتکلیفی اندیشیده و انرژی جدیدی به کارخانه تزریق گردد.

مسابقه
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن