آریادارو
صنعت دارو

چرا ۱۱۰ بیمارستان با بیمه‌ها قرارداد ندارند؟

مسابقه

به گزارش دوشنبه های دارویی سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت جمعه شب در برنامه صف اول شبکه خبر سیما، افزود: طبق قانون بیمه‌ها باید ظرف یک ماه ۶۰ درصد مطالبات مراکز و مؤسسات طرف قرارداد و ظرف سه ماه با آنها تسویه کنند.

وی ادامه داد: بیمه‌ها تا امروز یک ریال هم بابت عدم واریز به موقع مطالبات خود به مراکز و مؤسسات طرف قرارداد جریمه نداده اند.

کریمی با اشاره به این موضوع که ۱۱۰ بیمارستان با بیمه‌های پایه قرارداد همکاری ندارند، گفت: ما نمی‌توانیم این تعداد بیمارستان را پلمب کنیم.

وی افزود: الان در شرایطی نیستیم که بخواهیم این بیمارستان‌ها را که تعدادی از آنها برای تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح است، ببندیم.

معاون درمان وزارت بهداشت با انتقاد از بیمه های پایه که مطالبات مراکز و مؤسسات طرف قرارداد را به موقع پرداخت نمی‌کنند، گفت: در قانون آمده که بیمه‌ها بابت تأخیر در پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد، باید به نرخ اوراق مشارکت جریمه بدهند.

کریمی ادامه داد: این قانون ۱۰ سال پیش است و اینگونه نیست که تازه مصوب شده باشد. اما، بیمه‌ها هرگز از این قانون پیروی نکرده اند.

معاون درمان وزارت بهداشت، بر تحقیق و تفحص از بیمه‌ها برای عدم پرداخت جریمه دیرکرد پرداخت مطالبات مراکز و مؤسسات طرف قرارداد تاکید و تصریح کرد: مدعی العموم می‌تواند به این موضوع ورود کند.

کریمی افزود: مشکل با پرداختن به معلول حل نمی‌شود و بهتر است مدیران عامل سازمان‌های بیمه گر پایه را بخواهیم و توضیح بدهند چرا در پرداخت مطالبات مراکز و مؤسسات طرف قرارداد خود تأخیر می‌کنند./ لینک منبع خبر

خبر پیشنهادی: کلیپ/ نشست پایان سال دوشنبه های دارویی ۱۴۰۱ در دو دقیقه

مسابقه
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن