آریادارو
صنعت دارو

روح‌الامینی: دولت در برنامه هفتم به صنعت دارو توجه بیشتری کند

مسابقه

به گزارش دوشنبه های دارویی عبدالحسین روح‌الامینی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره ارزیابی اثر بخشی سیاست گذاری‌ها و اقدامات عملیاتی دستگاه‌های مسئول برای ساماندهی مشکلات زنجیره تامین و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی در کشور با بیان اینکه «فراز و فرود در حوزه دارو و زنجیره تامین و تولید دارو فراوان است اما اگر این فراز و فرود شکل جامع مورد توجه قرار نگیرد، به خطا می‌رویم» اظهار کرد: داده‌ها در این حوزه به اندازه کافی وجود دارد اما باید این فراز و فرودها قابل پیگیری و برنامه ریزی باشند. بحران‌ها را بصورت نقطه‌ای دنبال می‌کنیم اما قبل و بعد آن نیاز به برنامه ریزی دارد.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های مختلف وظایف بین دستگاهی را بر عهده دارند اما وزیر مربوطه وظیفه تولیت را دارد و تولیت نیز دارای مسئولیت‌های مشروحی است، گفت: با توجه به گزارشاتی که از سوی وزارت بهداشت مکرراً در کمیسیون بهداشت مطرح می‌شود، این تولیت نمره نظارتی خوبی نمی‌گیرد.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس همچنین با انتقاد از عدم اطلاع رسانی دقیق از تصمیمات حوزه سلامت عنوان کرد: تصمیمات مختلف اتحاد می‌شود اما به بیماران و حقوق شهروندی توجهی نمی‌شود؛ بیمار وقتی نسخه خود را پرداخت می‌کند، نمی‌داند محاسبات بر چه مبنایی است و فقط نگاه می‌کند که نسبت به گذشته نزدیکی، پرداخت از جیبش بیشتر شده است.

روح‌الامینی همچنین با اشاره به باقی ماندن ۱۳۸ روز از  مجلس یازدهم، اظهار کرد: از ما که دارد می‌گذرد اما از دولت، رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور می‌خواهم که تکالیف برنامه هفتم را جدی بگیرند. از جمله این تکالیف نوسازی و بازسازی صنعت دارو است؛ به لطف خدا این صنعت ۴۴ سال است که داروی کشور را تامین می‌کند اما این صنعت فرسوده شده است.

نماینده تهران تصریح کرد: دولت در برنامه هفتم به صنعت دارو توجه بیشتری کند تا این صنعت نه تنها بتواند نیاز داخل را تامین کند بلکه صادرات نیز انجام دهد./ لینک منبع خبر

خبر پیشنهادی: کلیپ/ نشست پایان سال دوشنبه های دارویی ۱۴۰۱ در دو دقیقه

مسابقه
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن