آریادارو
صنعت دارو

طرح‌های سلامت، جزو سه اولویت اصلی سازمان برنامه و بودجه قرار دارند

مسابقه

به گزارش دوشنبه های دارویی «داود منظور»، در بازدید از بیمارستان در دست ساخت «شریعتی نوین» در منطقه ۲۲ تهران، از آخرین وضعیت پیشرفت بخش‌های مختلف این طرح مطلع شد.

منظور در نشستی با رئیس و جمعی از استادان بیمارستان دکتر شریعتی و پیمانکار و مشاور طرح بیمارستان شریعتی نوین، گفت: این طرح از جمله طرح‌هایی است که پیشرفت خوبی داشته است و امیدواریم با جدیت کارفرما و پیمانکار و عوامل اجرایی، شاهد پایان بخش‌های اندک باقی‌مانده تا پایان سال آینده باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه سیاست دولت سیزدهم، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است، افزود: طرح‌های سلامت، جزو سه اولویت اصلی سازمان برنامه و بودجه قرار دارند.

وی ادامه داد: احداث این بیمارستان در منطقه ۲۲ تهران که یک منطقه رو به رشد از نظر اسکان جمعیت است و در مرز استان‌های تهران و البرز قرار گرفته، اهمیت راهبردی این طرح را نشان می‌دهد.

معاون رئیس‌جمهور با تأکید بر ضرورت پیشبرد همزمان تأمین تجهیزات بیمارستان در کنار مراحل ساختمانی آن، گفت: از آنجایی که بخشی از منابع مالی احداث این بیمارستان از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی تأمین شده که با وقفه‌های کوتاهی در پرداخت روبرو شده بود، سازمان برنامه و بودجه، اخیرا یکهزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی‌های این بانک تخصیص داده است.

برنامه دولت برای بهره‌برداری از طرح‌های با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت تا پایان سال آینده

منظور با بیان اینکه طولانی شدن زمان اجرای طرح‌ها باعث افزایش چندبرابری هزینه‌ها می‌شود، گفت: در سازمان برنامه و بودجه کشور برنامه‌ریزی کرده‌ایم که با تخصیص منابع مورد نیاز تا پایان سال آینده، تمام طرح‌های با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی را به اتمام برسانیم.

وی افزود: مسئله درمان مردم، اهمیت ویژه‌ای برای دولت دارد و مردم بعد از معیشت، به درمان خود توجه می‌کنند. یعنی هرچقدر هم زیرساخت‌های عمرانی در کشور فراهم شده باشد، در نهایت آن چیزی که مردم به آن توجه بیشتری خواهند کرد، سطح و کیفیت دسترسی به پزشکان و خدمات بهداشت و درمان در کشور است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره‌ به وجود کادر درمانی متخصص و توانمند در بیمارستان دکتر شریعتی، افزود: اگر در حوزه گردشگری سلامت در کشورمان به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌ایم، به برکت وجود پزشکان سرآمد و متخصصی است که باعث افتخار کشور است.

منظور در پایان بر اولویت‌دار بودن طرح بیمارستان شریعتی نوین برای سازمان برنامه و بودجه کشور تأکید کرد و خواستار ارائه گزارش‌های منظم از پیشرفت طرح شد تا بخش‌های ساختمانی و تجهیزات این بیمارستان تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

این گزارش حاکیست: در این بازدید، «احمدرضا جمشیدی»، رئیس بیمارستان دکتر شریعتی و مدیر طرح بیمارستان شریعتی نوین، گزارشی از تاریخچه، مراحل مختلف ساخت و نیازها و چالش‌های این طرح ارائه کرد.

وی پیشرفت کنونی طرح را حدود ۸۰ درصد اعلام کرد و گفت: این طرح از سال ۱۳۹۲ آغاز شده و به عنوان یک طرح بیمارستانی ملی با یکهزار تخت، در حال ساخت است.

جمشیدی افزود: تمام مراحل طراحی و ساخت این بیمارستان با استفاده‌ از توان و تخصص مهندسان توانمند ایرانی انجام شده است و از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا در مراحل مختلف احداث و تجهیز بیمارستان، بهره گرفته‌ شده است.

وی خواستار تسریع در تأمین منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل این طرح شد.

بازدید منظور از مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

«داود منظور» با همراهی جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تهران، از مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید گفت: بیمارستان امام خمینی (ره)، یک نماد برجسته پزشکی در کشور و دومین بیمارستانی است که در شهر تهران ساخته شده و ساختمان آن به عنوان یک نماد تاریخی، حائز اهمیت است.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به فرسوده شدن و قدیمی بودن بخش‌هایی از ساختمان بیمارستان امام خمینی (ره)، بر لزوم ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمان تأکید کرد و گفت: مقرر شد در قالب یک طرح مقاوم‌سازی، در مرحله اول بودجه مربوط به بخش تأسیسات را تأمین کنیم تا سال آینده نوسازی این قسمت از بیمارستان امام خمینی (ره) انجام شود.

وی افزود: امیدواریم در مرحله بعد و با بازسازی داخل بیمارستان، بتوانیم این مجموعه را حفظ کنیم. چرا که این بیمارستان، هم از جهت موقعیت و مرکزیت آن برای مردم و استان‌های مختلف و هم از جهت وجود تخصص‌های مختلف پزشکی مورد نیاز مردم در آن، اهمیت بالایی دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: در مجموعه بیمارستانی امام خمینی (ره)، یک بیمارستان ویژه مداوای انواع سرطان‌ها، از مرحله تشخیص تا درمان، نیز در حال ساخت است که پیشرفت خوبی در حد ۸۰ درصد دارد و ان‌شاءالله با کمک دولت، تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بخش‌های ناتمام بیمارستان حضرت مهدی (عج) تکمیل و تجهیز می‌شود

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در حاشیه بازدید از بیمارستان حضرت مهدی (عج) گفت: اتمام عملیات ساخت این بیمارستان مهم و مجهز، یکی از کارهای مهم دولت سیزدهم است.

منظور افزود: این بیمارستان هم از لحاظ سطح زیربنا و تنوع خدمات و تخصص‌های موجود و هم از لحاظ تجهیزات مدرن مورد استفاده‌ در آن، یکی از مهم‌ترین و بهترین بیمارستان‌های موجود در کشور است.

وی با بیان اینکه البته هنوز بخش‌هایی از بیمارستان نیاز به تجهیزات بیشتری دارد، افزود: در بازدیدی که امروز از بخش اورولوژی بیمارستان انجام شد، شاهد این بودیم که بیمارستان کاملاً تحت بار قرار گرفته و در حال خدمت‌رسانی به مردم است.

وی افزود: بخش‌هایی از این بیمارستان، از جمله بخش قلب، نیاز به تکمیل تجهیزات دارد که ان‌شاءالله کمک خواهیم کرد که این بخش‌ها هم تکمیل و تجهیز شوند تا این بیمارستان مهم به صورت کامل مورد بهره‌برداری و استفاده قرار بگیرد./ لینک منبع خبر

خبر پیشنهادی: کلیپ/ نشست پایان سال دوشنبه های دارویی ۱۴۰۱ در دو دقیقه

مسابقه
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن