آریادارو
صنعت دارو

با ایفسا ، تنها انجمن علمی دانشجویان داروسازی ثبت شده در وزارت بهداشت آشنا شویم

انجمن دانشجویان داروسازی ایران (ایفسا) به عنوان یک انجمن علمی، دانشجویــان داروســـازی کشـــور را گرد هم آورده است. این انجمن دارای 20 شعبه در دانشکده های داروسازی دانشگاه های سراسر کشور، 200 دبیر اجرایی و بیش از 5 هزار عضو فعال است.

مسابقه

به گزارش دوشنبه های دارویی،انجمن دانشجویان داروسازی ایران (ایفسا) به عنوان یک انجمن علمی، دانشجویــان داروســـازی کشـــور را گرد هم آورده است. این انجمن دارای 20 شعبه در دانشکده های داروسازی دانشگاه های سراسر کشور، 200 دبیر اجرایی و بیش از 5 هزار عضو فعال است. ایفسا تنها انجمن علمی دانشجویان داروسازی ثبت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است.

این تشکل دانشجویی همچنین عضو رسمی IPSF (فدارسیـــون بین المللی دانشجویان داروسازی) و از انجمن های فعال منطقه  EMRO ( Eastern Mediterranean regional office ) است.

اهداف این تشکل دانشجویی ایجاد ارتباط و تعامل سازنده بین دانشجویان مشتاق و فعال در نقاط مختلف کشور است تا بتوانند در قالب فعالیت های گروهی و تیمی، مهارت های حرفه ای و عمومی خود را ارتقا داده و همچنین به عنوان عضوی از نظام سلامت کشور به توانمند سازی دانشجویان داروسازی کشور و ارتقای سلامت عمومی جامعه کمک کنند.

تلاش ایفسا بر ان است که از طریق برگزاری پروژه های کوتاه مدت و بلند مدت در حیطه های مختلف از جمله پژوهشی، آموزشی، سلامت عمومی، ارتقا حرفه‌ای و… در سطح محلی، کشوری و بین المللی اهداف خود را محقق سازد.

در طی سال های متوالی شعبه تهران ایفسا به عنوان انجمن علمی برتر مرکز پژوهش های علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران انتخاب شده است . همجنین در دو سال متوالی پروژه های ایفسا به عنوان پروژه های برتر IPSF و EMRO انتخاب شده اند و در سال 1400 ایفسا به عنوان تنها انجمن ایرانی و برای اولین بار به عنوان برترین تشکل دانشجویی EMRO  برگزیده شد.

ایفسا همچنین فرصت فعالیت های بین المللی را برای دانشجویان داروسازی فراهم کرده تا دانشجویان خارجی با ظرفیت های رشته داروسازی در ایران اشنا شوند. در همین راستا از طریق برنامه تبادل دانشجویی هرساله میزبان تعدادی از دانشجویان خارجی بوده که دوره های داروسازی را در ایران گذرانده اند و همچنین در دوران کرونا برگزاری virtual sep و برنامه تبادل دانشجویی مجازی توسط ایفسا برگزار شده است.

علاوه بر ان ایفسا سالانه تعدادی از دانشجویان ایرانی را جهت گذراندن دوره های مختلف و ارتقای مهارت های مرتبط با داروسازی به کشور های خارجی ترنسفر میکند.

تعداد بسیار از دبیران و اعضای فعال ایفسا از طریق فعالیت در این انجمن دانشجویی و مشارکت در پروژه های ایفسا فرصت های شغلی، تحقیقاتی و فرصت همکاری با IPSF را کسب کرده اند و اکنون از اثرگذاران و دبیران اجرایی در کمیته های بین المللی هستند و در کنگره ها و همایش های سالیانه IPSF ، WHO و FIP حضور فعال دارند.

از افتخارات تشکل ایفسا ان است که در سالیان اخیر در نمایشگاه ها و رویداد های مهم حوزه سلامت از جمله نمایشگاه بین المللی بیوتکنولوژی و صنایع وابسته (ایران بایو)، نمایشگاه مکمل های رژیمی، غذایی و ورزشی و نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) به عنوان شاخه دانشجویی شرکت داشته و مسابقه های اختصاصی ایفسا را برای دانشجویان از رشته ها و گرایش های مختلف برگزار کرده است.

همچنین این نهاد دانشجویی در رویداد های خود با انجمن ها، مراکز تحقیقات ، خیریه ها، نهاد های عام المنفعه، شرکت ها و هولدینگ های مطرح داروسازی کشور همکاری موثر داشته و با کمک دیگر تشکل های علمی دانشجویی کشور از رشته های مختلف، در راستای گسترش و پیشبرد علوم بین رشته ای قدم برداشته است .

مفتخریم که اعلام کنیم پس از برگزاری 7 دوره موفقیت امیز مجمع سالیانه ایفسا با حضور پرشور اعضای و مخاطبین این انجمن از سراسر کشور اینبار در اسفند ماه 1402 برای اولین بار به صورت حضوری در دانشکده داروسازی دانشکاه علوم پزشکی تهران میزبان مجمع سالیانه ایفسا خواهیم بود.

مسابقه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن