آریادارو
صنعت دارو

اطلاعات بیماران در نظام توزیع دارو باید محفوظ بماند

مسابقه

به گزارش دوشنبه های دارویی محمد رئیس زاده، در نشست خبری دهمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی، افزود: یکی از موضوعات مهم مطرح شده در حوزه اخلاق پزشکی و اخلاق دارویی مربوط به سکوهای فروش دارو در کشور است.

وی تاکید کرد: در مبحث پلتفرم‌ها یکی از موضوعات مهمی که باید مدنظر قرار گیرد، مسائل مربوط به حریم شخصی و حفظ اطلاعات بیماران است.

رئیس زاده یادآور شد: اطلاعات شخصی بیماران در نظام توزیع دارو باید محفوظ بماند و سکوهای فروش دارو به هر شکل نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

رئیس‌زاده در پاسخ به سوالی درباره نقش تعرفه‌های پزشکی در حفظ اخلاق پزشکی گفت: شرایط و سیاستگذاری‌ها باید به نحوی باشد که ارائه‌دهنده خدمات پزشکی فقط به فکر ارائه خدمات باشد و تنها دغدغه‌اش ارائه خدمات باشد. شرایط باید به نحوی باشد که ارائه دهنده خدمات با حداکثر توان تخصصی و رعایت تعهد حرفه‌ای فقط به موضوع ارائه خدمات فکر کند.

وی با انتقاد از مصوبه افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی گفت: اخلاق پزشکی و تعهد حرفه‌ای در خصوص کسی مصداق دارد که از حداقل کیفیت آموزشی برخوردار باشد. اخلاق حرفه‌ای زمانی مفهوم دارد که یک دانشجو از حداقل استانداردهای آموزشی لازم برخوردار باشد. فدراسیون جهانی آموزش پزشکی، آموزش پزشکی عمومی ایران را تایید کرده است و از اعتبار ۱۰ ساله برخوردار است. گاهی اوقات یک تصمیم اشتباه سبب می‌شود که مسائل مختلفی تحت‌الشعاع قرار گیرد. کیفیت آموزش و ساختار آموزشی با یکدیگر ارتباط دارد و زیربنای اخلاق پزشکی را تشکیل می‌دهند./ منبع خبر

مسابقه
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن