آریادارو
صنعت دارو

ترکیب هزینه های شرکت های پخش چگونه است؟

مسابقه

ابراهیم هاشمی، رئیس انجمن شرکت های پخش دارویی در گفتگو با دوشنبه های دارویی اظهار داشت: حدود 60 درصد هزینه های شرکت های پخش، مربوط به هزینه های پرسنلی است؛ چرا که اساس شرکت های پخش مبتنی بر نیروی انسانی است.

یک شرکت پخش کوچک و معمولی نیاز به 200 الی 300 نفر پرسنل دارد و در یک شرکت پخش قوی از 600 تا 1500 نفر پرسنل حضور دارند و حتی اگر شرکت پخش به صورت الکترونیکی هم فعالیت کند، به نظر من باز هم به همین میزان زیادی نیرو نیاز دارد.

در همه جای دنیا صنعت پخش به نیروی انسانی وابسته است که در ساختار هزینه 60 درصد هزینه پخش مربوط به حوزه پرسنل است. این ترکیب برای شرکت پخش در صورتی است که هزینه مالی نرمالی داشته باشد ولی اگر شرکت به صورت درست فعالیت نکند و مدیریت ناکارآمدی بر آن باشد، هزینه های مالی هم عدد بزرگ تری خواهد بود. اگرشرکت های پخش، مدیریت گردش منابع مالی صحیح نداشته باشد قطع به یقین هزینه هایشان افزایش پیدا می کند تا جایی که به مرز ورشکستگی می رسند که ما متاسفانه شاهد مثال هایی در این خصوص بوده ایم.

40 درصد مابقی هزینه ها هم شامل هزینه حمل و نقل و هزینه های جاری است و بخش دیگر نیز مربوط به هزینه های مالی شرکت است که همه این هزینه ها در کیفیت فعالیت یک شرکت پخش تاثیرگذار هستند. اینکه بخش عمده ای از هزینه های شرکت های پخش به سرفصل های هزینه پرسنلی اختصاص پیدا می کند نشان می دهد که با توجه به اینکه چرخه نقدینگی در صنعت دارو آسیب دیده و تحت فشار است، باید راهکارهای نوینی برای تامین نقدینگی شرکت های پخش اندیشیده شود.

مسابقه
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن