آریادارو
صنعت دارو

پُرمصرف ترین داروها در ایران/ از متفورمین تا لوزارتان

مسابقه

به گزارش دوشنبه های دارویی امیرحسین حبیبیان، با اشاره به اینکه در سال جاری همانند سال گذشته، متفورمین، A.S.A و لوزارتان پرمصرف ترین داروها هستند، افزود: متفورمین حدود ۴۸ میلیون و ۷۰۰ هزار، A.S.A حدود ۴۶ میلیون و ۶۰۰ هزار و لوزارتان نزدیک به ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار مصرف شده است.

مدیر کل آمار و مهندسی اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه متفورمین توسط ۴۴ هزار پزشک در سال جاری تجویز شده است، افزود: بیشترین تجویز توسط ۶ هزار و ۸۰۰ پزشک در استان تهران و به دنبال آن در خراسان رضوی و اصفهان صورت گرفته است، البته در شهر تهران ۵ هزار و ۵۷۶ پزشک اقدام به تجویز متفورمین کردند.

وی با بیان اینکه در استان تهران یک پزشک غدد حدود ۸ هزار و ۶۸۰ قرص متفورمین برای ۴۶ نسخه تجویز داشته است تصریح کرد: در سال جاری همانند سال گذشته پرهزینه ترین داروها مربوط به انواع انسولین قلمی است.

حبیبیان با تاکید بر اینکه با سامانه نسخه نویسی تمام خدمات الکترونیک رصد می شود اظهار داشت: ضمن اینکه می توان با این سامانه پرهزینه ترین و پرمصرف ترین خدمات را به تفکیک استان، شهرستان، پزشکان و رشته های پزشکی تشخیص داد./ لینک منبع خبر

مسابقه
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن