آریادارو
صنعت دارو

داروهای بایوتک و امان از حمایت نمایی های برخی مسئولین

دریغ از هماهنگی های درون بخشی در وزارت بهداشت

مسابقه

به گزارش فارماندیز (دوشنبه های دارویی) در نشست خبری سه مدیرعامل شرکت فعال در عرصه بایوتک مطرح شد:

محمد سلطانی مهر مدیرعامل شرکت آرتا فارمد گفت: سوال اساسی این است که چرا به محصولات دارای مشابه تولید داخل، مجوز واردات می‌دهد؟ با وجود سامانه تیتک، چرا شاهد واکسن HPV وارداتی در برخی از پلتفرم‌های خرید و فروش مجازی هستیم.

 محمدرضا کاظمعلی مدیرعامل شرکت نویان پژوهان در این نشست خبری اظهار کرد: حدود ۲۵ محصول دارویی بایوتکنولوژی را تولید و حدود ۱۵ مولوکول دارویی بایوتکنولوژی دیگر نیز در فازهای مختلف تحقیق و توسعه هستند. حدود ۱۵ درصد کل سهم دارویی کشور مربوط به داروهای بایوتکنولوژی است. قیمت‌گذاری نامناسب داروهای بیوتکنولوژی باعث ضعیف شدن این صنعت در کشور شده است.

 امین قبادی مدیرعامل شرکت‌ نیواد فارمد سلامت در ادامه این نشست خبری گفت: وقتی بیش از ۲۰ نهاد مختلف در حوزه دارو نظارت می‌کنند، بروز ناهماهنگی‌هایی در این حوزه، اجتناب ناپذیر است. مقصر برخی از مشکلات شرکت‌های داروسازی، نه سازمان غذا و دارو، بلکه وزارت بهداشت است.

وی افزود: با آنکه سازمان غذا و دارو به واکسن آنفلوآنزای تولید داخل مجوز داده اما معاونت بهداشت وزارت بهداشت به واکسن آنفلوآنزای وارداتی سهم برابر با واکسن داخلی می‌دهد.

قبادی خاطر نشان کرد: درحالی که نیاز کشور سالانه حدود ۲/۵ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا است و توان تولید داخل ۳ میلیون دوز است بازهم شاهد هستیم که مجوز واردات ۲/۵ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا صادر شده است. سازمان غذاودارو به واکسن HPV تولید داخل مجوز داده اما بخش دیگری از وزارت بهداشت مانع توسعه واکسیناسیون آن است.

مسابقه
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن