آریادارو
صنعت دارو

ایزدخواه: در تخصیص ارز دارو و تجهیزات پزشکی میان واردکننده و تولیدکننده تبعیض وجود دارد

مسابقه

به گزارش دوشنبه های دارویی روح الله ایزدخواه در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد ارزیابی اثر بخشی سیاست گذاری‌ها و اقدامات عملیاتی دستگاه‌های مسئول برای ساماندهی مشکلات زنجیره تامین و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی در کشور اظهار کرد: در این حوزه موضوع فقط دارو و تجهیزات بهداشت و درمان نیست بلکه مسئله صنعت و تولید داخل نیز مطرح است؛ آنچه کمیسیون بهداشت تاکنون روایت کرده ناظر بر عدم پرداخت بودجه دولت است، اما در کمیسیون صنایع و معادن نیز ورود کردیم و به موضوعاتی مانند مسئله تبعیض، تضاد منافع و مافیای واردات برخوردیم.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: در تخصیص ارز بین وارد کننده و تولید کننده این حوزه تبعیض وجود دارد؛ به طور مثال شرکتی که وارد کننده پروتز زانو است امسال ۲۰ میلیون دلار ارز دریافت کرده در حالی که تولید کننده همین محصول، ارزی دریافت نکرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که در این حوزه وجود دارد، قیمت گذاری است؛ به تولید کننده ارز نمی‌دهیم و برای محصولات تولیدی آن ها قیمت گذاری دستوری در نظر می‌گیریم اما وارد کننده به راحتی تولید کننده را از بازار حذف می‌کند.

ایزدخواه با اشاره به موضوع تعارض منافع در این حوزه، بیان کرد: برخی مسئولان چه در وزارت بهداشت و چه در استان‌ها خود دارای شرکت هستند یا وارد کننده بوده و داروخانه دارند این تعارض منافع است اما متاسفانه بررسی نمی‌شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه ۳۰ شرکت تولید پروتز در کشور در حال تعطیلی هستند، گفت: باید علاوه بر بودجه دولتی مسئله صنعت نیز در این حوزه مدنظر قرار گیرد./ لینک منبع خبر

خبر پیشنهادی: کلیپ/ نشست پایان سال دوشنبه های دارویی ۱۴۰۱ در دو دقیقه

مسابقه
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن