آریادارو
صنعت دارو

باقرزاده: مجلس و دولت در مشکلات مربوط به تامین ارز دارو مقصر هستند

مسابقه

به گزارش دوشنبه های دارویی علی‌اصغر باقرزاده در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره ارزیابی اثر بخشی سیاست گذاری‌ها و اقدامات عملیاتی دستگاه‌های مسئول برای ساماندهی مشکلات زنجیره تامین و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی در کشور بیان کرد: همه ما از کمبود دارو و افزایش بی‌رویه قیمت اقلام دارویی مطلع هستیم به دنبال آن شاهد افزایش هزینه‌های درمانی و زحمت برای شهروندان هستیم. بسیاری از ما این روزها مشغول تماس با جاهای مختلف برای تهیه دارو برای مردم هستیم و به عبارت دیگر یکی از چالش‌های جدی ما به شمار می‌رود.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر به درستی به قانون عمل شود شاهد این اتفاق نبودیم. کسانی که موافق حذف ارز ترجیحی بودند اکنون باید پاسخ‌گو باشد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: ما همان موقع اعلام کردیم که ۱۲۰ همت برای حوزه دارو نیاز است اما صرفا ۶۰ همت در نظر گرفته شد و همین میزان نیز داده نمی‌شود. مجلس شورای اسلامی هم مقصر است فقط دولت نیست که مقصر است باید نیازهای ارزی در حوزه دارو و تجهیزات تامین شود.

باقرزاده اظهار کرد: گفته می‌شود که برای دارو ارز نداریم اما چگونه برای واردات برنج ارز تخصیص داده می‌شود؟ چه کسی باید پاسخگو باشد؟/ لینک منبع خبر

خبر پیشنهادی: کلیپ/ نشست پایان سال دوشنبه های دارویی ۱۴۰۱ در دو دقیقه

مسابقه
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن