آریادارو
صنعت دارو

وزیر صمت: واحدهای ارزآور در اولویت تامین ارز هستند

مسابقه

به گزارش دوشنبه های دارویی وزیر صمت در نشست خبری در حاشیه ایران‌اکسپو۲۰۲۴ تاکید کرد بنگاه‌های صادراتی و ارزآور و واحدهایی که ارزبری کمتری دارند، در اولویت تامین ارز هستند. به گفته او در تامین مالی ریالی هم، میزان تحقق شعار سال، بهره‌وری، ایجاد ارزش افزوده، نوآوری و دانش‌بنیان بودن، معیار قرار می‌گیرد.

وزیر صمت با بیان اینکه برای حل مشکلات اقتصادی باید بر تولید تمرکز کنیم، تاکید کرد شرکت‌های موفق در ارزآوری و شرکت‌هایی که ارزبری کمتری دارند، در اولویت وزارت صمت برای تامین ارز هستند.

عباس علی‌آبادی در نشست خبری در حاشیه ایران اکسپو ۲۰۲۴، عنوان کرد: اولویت تامین ارز با شرکت‌هایی است که ارزآوری بیشتری برای کشور داشته باشند و در جهت تحقق شعار سال اقدام به صادرات کنند.

به گفته او اگر شرکتی بر ساخت داخل تمرکز کند، می‌تواند از ابزارها و خدمات وزارت صمت بهره‌مند شود و هر شرکتی که ارز کمتر و بهره‌وری بیشتری با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشد در اولویت است.

وزیر صمت همچنین با بیان اینکه واحدهای تولیدی در حوزه انرژی خودتامین می‌‌‌شوند، خبر داد اولویت در تامین انرژی با واحدهایی است که با حداقل انرژی، بیشترین بهره‌‌‌وری را دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران‌اکسپو، اظهار کرد: بیش از ۲۳۰۰ تاجر از ۱۰۰کشور برای حضور در این نمایشگاه به ایران آمده‌‌‌اند. هدف کلی از برگزاری این نمایشگاه نشان دادن توانایی‌‌‌های خودمان به دنیاست و از طرف دیگر می‌‌‌خواهیم نشان دهیم که به دنبال تعامل با دنیا هستیم. همچنین به کشورهایی کالا می‌‌‌فروشیم که از ما کالا بخرند. باید این توازن را برقرار کرده و مقاصد صادراتی را اصلاح کنیم.

عباس علی‌آبادی به شعار سال اشاره کرد و افزود: رهبری چند سال است که شعار سال را با محوریت اقتصاد انتخاب می‌کنند که نشان می‌دهد تا چه اندازه اقتصاد مهم است. محوریت اصلی شعارهای اقتصادی نیز تولید بوده و امسال جهش تولید مزین به مشارکت مردم هم شده است.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات اقتصادی باید روی تولید تمرکز کنیم، گفت: پنج‌سال است که شعار سال با محوریت تولید انتخاب شده که امسال این شعار همراه با مشارکت مردم مورد تاکید قرار گرفته است.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه باید کم و کاستی‌‌‌ها را رفع کنیم، به برنامه‌‌‌های وزارت صمت اشاره کرد و ادامه داد: ما هر کاری هم کنیم باز کامل نیست، زیرا جهش تولید نیازمند یک کار فوق‌‌‌العاده است. جلب مشارکت مردم هم بر اهمیت موضوع اضافه می‌کند.

شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند

علی‌آبادی اضافه کرد: یکی از برنامه‌‌‌های مهم، در حوزه تامین ارز است؛ به گونه‌‌‌ای که باید به پولی دست یابیم که با استفاده از آن بتوانیم نیازهای تولید را برطرف کنیم. بنابراین باید صادرات توسعه یابد تا این پول به دست آید.

وزیر صمت ادامه داد: در همین راستا، شرکت‌هایی در اولویت تامین ارز هستند که ارزآورتر باشند و ارز را به داخل کشور برگردانند. طبق سیاست وزارت صمت، اولویت تامین ارز با شرکت‌هایی است که در ارزآوری موفق‌‌‌ترند و ارزبری کمتری دارند و کالا را با ریال تولید می‌کنند. از امکانات و ابزارهایی که در اختیار وزارت صمت است در موضوع تامین ارز استفاده می‌‌‌کنیم.

وزیر صمت گفت: تامین مالی ریالی برای شرکت‌هایی در اولویت است که به تحقق شعار سال کمک کنند؛ یعنی شرکت‌هایی که ارزش‌افزوده بیشتری ایجاد کرده و از محل منابع انسانی خلق ثروت می‌کنند و هم به دنبال توسعه صادرات دانش‌‌‌بنیان هستند.

علی‌آبادی افزود: شرکت‌هایی که با کمترین ابزار بیشترین خلق ثروت را انجام می‌دهند، بیشتر مورد حمایت خواهند بود، نه شرکت‌هایی که با استفاده از یارانه و… به دنبال صادرات باشند./ لینک منبع خبر

مسابقه
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن