آریادارو
صنعت دارو

تخصیص ارز به وزارت بهداشت از مرز ۴.۲ میلیارد دلار گذشت

مسابقه

به گزارش دوشنبه های دارویی میزان ارز تخصیص یافته برای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از ابتدای سال تا ۱۹ دی ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی هشت درصدی داشت و میزان ارز تامین شده نیز ۲۳ درصد افزایش داشته است.

در مدت مشابه سال گذشته کل ارز تخصیص یافته برای این وزارتخانه معادل سه میلیارد و ۹۸۳ میلیون دلار بود که از این میزان معادل ۲ میلیارد و ۸۲۰ میلیون دلار آن تامین شد.

وی با بیان اینکه موضوع درمان و تخصیص ارز و ریال به صورت جدی در حال اجرا است، یادآور شد: قانون در این زمینه به درستی در حال انجام است و دیوان محاسبات کشور بررسی کند که کدام بخش از قانون اجرا نشده است.

بانک مرکزی تاکنون ارز همه سفارش‌های ثبت شده با اولویت در حوزه دارو و شیرخشک از سوی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو را بلافاصله تخصیص داده و تامین کرده است.

تامین ارز بانک مرکزی سال گذشته فقط برای واردات شیرخشک و ماده اولیه آن از ابتدای فروردین تا نوزدهم آبان ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۹ میلیون و ۷۵ هزار دلار بود که این رقم در مدت مشابه سال جاری به ۹۸ میلیون و ۲۰ هزار دلار افزایش یافته که حاکی از رشد ۷۷ درصدی تامین ارز در این حوزه است./ لینک منبع خبر

خبر پیشنهادی: کلیپ/ نشست پایان سال دوشنبه های دارویی ۱۴۰۱ در دو دقیقه

مسابقه
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن