آریادارو
صنعت دارو

این‌‌‌که بگوییم صنعت ارز ندارد، خجالت‌آور است

مسابقه

به گزارش دوشنبه های دارویی عزت‌‌‌الله اکبری تالارپشتی،  رئیس کمیسیون صنایع مجلس ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در امور دولتی، اظهار کرد: در مجلس شورای اسلامی، به دولت توصیه و تاکید می‌‌‌کنیم که از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند که هیچ هزینه‌‌‌ای هم برای دولت نخواهد داشت؛ بخش خصوصی مالیات پرداخت کرده و اشتغال ایجاد می‌کند و ارزآوری هم دارد.

وی ضمن مذمت اینکه مدام اعلام می‌شود «ارز نداریم»، تصریح کرد: آیا از این موضوع خجالت نمی‌‌‌کشید؟ پس از ۴۴سال چرا باید جوری مدیریت‌‌‌ صورت گیرد که به چنین وضعیتی برسیم؟ به وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز اعلام کرده‌‌‌ایم که بخش صنعت و معدن باید در تامین ارز به نفت و گاز تنه بزند؛ اینکه بگوییم صنعت ارز ندارد، واقعا خجالت‌آور است.

وی با بیان اینکه از رئیس کل بانک مرکزی و وزیر صمت طی دو مرتبه، یک‌بار ۶صبح و بار دوم عصر دعوت و درخواست کرده‌‌‌ایم که تخصیص ارز صنایع را معطل نگذارند، گفت: رئیس کل بانک مرکزی در جلسه دوم اعلام کرد که صنعت هرچه درخواست ارز داشته، تخصیص داده‌‌‌ایم و وزیر صمت نیز این موضوع را رد نکرد.

اکبری تالارپشتی خاطرنشان کرد: انتظار این است که چنانچه صنعت در حال رشد است، سایر وزارتخانه‌‌‌ها نظیر نیرو و وزارت نفت هم پای کار بیایند و برق، گاز و نفت و… تامین شود؛ شرایط فعلی به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی ظرفیت نامحدود دارد و در صورت وارد بازی شدن، سرمایه نامحدود هم دارد. عدم‌تخصیص صحیح منابع صندوق ذخیره ارزی به بخش صنعت، مورد انتقاد است و انتظار داریم که سکان‌‌‌داران وزارتخانه‌‌‌ها به توصیه‌‌‌ها توجه کرده و بیش از این، به کشور خسارت وارد نکنند. متاسفانه مدل مدیریت در کشور ما مدل مرغ، تخم‌‌‌مرغ، گوشت و خودرو شده و آن را به همه جا هم تعمیم می‌‌‌دهیم.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، با تاکید صریح بر اینکه در مدیریت کشور، یک برنامه فرسوده ناموفق و بی‌نتیجه را دنبال می‌‌‌کنیم، گفت: به طور مثال قیمت خودرو را دستوری تعیین‌‌‌ می‌‌‌کنیم که در نتیجه آن، خودرو از کالای مصرفی به کالایی سرمایه‌‌‌ای تبدیل شد. از سوی دیگر، برای مدیریت بازار خودرو، واردات خودرو را آزاد کردیم اما هنوز مشخص نیست که چه کسی مقابل واردات مقاومت می‌کند. تا صحبت می‌شود، گفته می‌شود که ارز نداریم. در حقیقت باید گفت «واردات خودرو ارز نمی‌‌‌خواهد، بلکه عقل می‌‌‌خواهد».

اکبری تالارپشتی در پایان اظهار کرد: تاکید ما بر این است که بخش خصوصی را باور و این باور را نهادینه کنیم./ لینک منبع خبر

خبر پیشنهادی: کلیپ/ نشست پایان سال دوشنبه های دارویی ۱۴۰۱ در دو دقیقه

 

مسابقه
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن