آریادارو
صنعت دارو

دارو با ۸۶ همت بودجه در ۱۴۰۳ دچار مشکل خواهد شد

مسابقه

به گزارش دوشنبه های دارویی مهدی پیرصالحی، درباره وضعیت صنایع داروسازی کشور، گفت: در سال ۱۴۰۲ به رغم اظهار نظرها و هشدارهای کارشناسان حوزه اقتصاد و سلامت، بودجه حوزه سلامت به شکل واقعی دیده نشد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ اگرچه پیش‌بینی کارشناسان بودجه ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی برای دارویاری بود، در نهایت ۶۹ هزار میلیارد تومان آن در لایحه بودجه محقق شد که پیامدهای آن به شکل کمبودهای دارویی در مقاطع مختلف سال خودنمایی کرد.

پیرصالحی ادامه داد: اگر بودجه ۱۴۰۲ به شکل واقعی دیده می‌شد، صنایع داروسازی و زنجیره تأمین دارو با مشکل خاصی روبرو نمی‌شدند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۳ نیز اگرچه رقم برآورد شده کارشناسان برای بودجه مورد نیاز دارو و تجهیزات پزشکی، بین ۱۲۵ تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است، اما آنچه تا امروز در کلیات لایحه بودجه دیده می‌شود رقمی معادل ۸۶ هزار میلیارد تومان است.

پیرصالحی گفت: بودجه غیرواقعی دارو موجب کمبود مواد اولیه و ایجاد مشکلات جدی برای صنعت داروسازی می‌شود. این فاصله شاید در طول سال ۱۴۰۳ موجب تعطیلی شرکت‌های فعال در این حوزه نشود ولی با بروز مشکلات کمبود مواد اولیه، قطعاً کشور را با کمبود اقلام متعدد دارو مواجه خواهد کرد./ لینک منبع خبر

مسابقه
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن