آریادارو
اخبار شرکت ها

فعال سازی ظرفیت های صادراتی در تیپیکو

مسابقه

به گزارش فارماندیز (دوشنبه های دارویی)  منصور نکوئی نیا در همایش آموزشی مدیران عامل، بازرگانی و حقوقی شرکت‌های عضو شرکت سرمایه گذاریی دارویی تامین که در محل سالن شهید سلیمانی شرکت کارخانجات داروپخش برگزار شد، اظهار داشت: بحث آموزش موضوع مهمی است که بسیار در مراودات تجاری بین المللی اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه صادرات محصولات دارویی در شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین برنامه ریزی و عملیاتی شده است، افزود: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی و شرکت شستا نیز از این موضوع حمایت می کند و به جد دنبال تحقق و تقویت صادرات محصولات دارویی است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاریی دارویی تامین” تیپیکو” با اشاره به اینکه فضای کسب و کار باید از ایران خارج شود، عنوان کرد: ظرفیت نیروی انسانی در حوزه دارو در ایران بی نظیر است و از لحاظ نیروی انسانی در منطقه هیچ کشوری قابل رقابت با این توانمندی موجود نیست.

نکوئی نیا با بیان اینکه در زمینه به روز رسانی تجهیزات تولید دارو باید همزمان با کشورهای پیشرفته گام برداریم، ادامه داد: بهینه سازی و به روز رسانی دستگاه‌های خارجی در حوزه تولید دارو در کشور انجام شده تا اندازه ای که تیم اجرایی خارجی در برخی از موارد تنها از لاشه دستگاه‌ها می تواند نمونه اولیه دستگاه را تشخیص بدهد.

وی با اشاره به اینکه 1600 نخبه در بخش‌های مختلف شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین مشغول به کار هستند، تصریح کرد: بسیاری از تجهیزات و دستگاه‌های دارویی در ایران توسط مهندسان ایرانی تعمیر و نگهداری شده است، لازم است برای تولید دارو خرید دستگاههای به روز در صنعت داروی ایران مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاریی دارویی تامین” تیپیکو” با اشاره به اینکه داروهای ایرانی از کیفیت خوبی برخوردار هستند، ادامه داد: کشورهای آفریقایی از کیفیت برخی داروهای وارداتی برخی کشورها شکایت دارند و داروها ایرانی مورد درخواست این کشورها است، ایران باید وارد بازار دارویی این کشورها شده و به چند کشور همسایه دل خوش نباشد.

وی با بیان اینکه زیرساخت لازم برای صادرات دارو نیازمند مدیران قوی و توانمند در حوزه اشراف به مباحث حقوقی و قرارداد و با تسلط به زبانهای گوناگون است، تصریح کرد: در سطح شستا و تامین اجتماعی این موضوع به جد در حال دنبال است و در حال حاضر برخی از کشورهای مطرح خواستار تولید و راه اندازی خطوط برای تولید و مشارکت تیپیکو برای ساخت آنتی بیوتیک ایرانی هستند.

نکوئی نیا با بیان اینکه 11 کشور خواستار خرید و انتقال دانش محصولات دارویی ایرانی هستند، تصریح کرد: با قیمت گذاری داروهای ایرانی در حوزه صادرات درآمد ارزی خوبی برای شرکتهای صادر کننده ایجاد می شود و باید در این زمینه به علم بازاریابی و و بازرگانی به روز مجهز شویم.

وی با بیان اینکه مکملهای دارویی در کنار دارو می تواند بازار خوبی در حوزه صادرات باشد ، گفت: در شرکت‌هایی که متعلق به بیش از 45 میلیون ایرانی است باید با صادرات برای صاحبان آن درآمد زایی و ثروت ایجاد کنیم و دست از تلاش بر نداریم.

مسابقه
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن