آریادارو
اخبار شرکت ها

پایش قند خون و دستاورد نخبگان ایرانی در کنگره جهانی تکنولوژی های دیابت

مسابقه

به گزارش دوشنبه های دارویی نتایج طرح تحقیقاتی بر روی تکنولوژی اسکن تحلیلی قندخون فریسنس “iSGM” (Insightfully Scanned Glucose Monitoring) که دستاورد نخبگان ایرانی و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف و علوم پزشکی ایران است، در کنگره‏ی بین‌المللی ATTD، بزرگ‏ترین کنگره تکنولوژی‌ و درمان‌های پیشرفته دیابت جهان، در تاریخ 16 تا 19 اسفندماه 1402، ارائه شد.

این کنگره هر سال به بررسی آخرین دستاوردهای تکنولوژی در زمینه دیابت می‌پردازد و ارائه دستاوردهای نخبگان ایرانی در کنگره امسال که در شهر فلورانس ایتالیا برگزار شد، موفقیتی پر افتخار و بسیار مهم برای جامعه پزشکی ایران می‏باشد.

اسکن تحلیلی قندخون فریسنس (iSGM) یک استاندارد جدید در کنترل و مدیریت دیابت به شمار می‌آید که با تمرکز بر شاخص‌های جدید و استانداردهای روز دنیا، کاستی‌های اندازه‌گیری قندخون به روش قدیمی را برطرف کرده و علاوه بر ارائه‏ی اطلاعات جامع و کامل از نتایج تست‏های قندخون به‌ صورت گزارش‌های دقیق و حرفه‌ای، به پزشک در تحلیل بهتر وضعیت قند خون فرد مبتلا به دیابت کمک کرده و زمینه‌ساز تصمیم‌گیری درمانی بهینه‏ و مؤثرتر خواهد بود.

در تدوین این طرح تحقیقاتی اساتید برجسته‌ای از جمله؛ دکتر علیرضا استقامتی فوق تخصص غدد درون‏ریز و متابولیسم و استاد دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران، دکتر فرهاد حسین پناه فوق تخصص غدد درون‏ریز و متابولیسم و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر سید عادل جاهد فوق تخصص غدد درون‏ریز و متابولیسم و رئیس کمیته مشورتی علمی انجمن دیابت گابریک، ، دکتر حمید رضا آقائی فوق تخصص غدد درون‏ریز و متابولیسم دانشیار دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران، دکتر مجتبی ملک فوق تخصص غدد درون‏ریز و متابولیسم و عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران حضور داشتند.

امروزه تکنولوژی‏هایی از جمله سیستم‏های پایش مداوم قند خون (CGM) و یا پمپ‏های انسولین برای اندازه‌گیری قندخون به بازار آمده است و در کل حوزه تکنولوژی‏های دیابت دائم در حال پیشرفت است. نخبگان ایرانی نیز با ارائه تکنولوژی اسکن تحلیلی قندخون فریسنس (iSGM)  سعی دارند، به دنیا بگویند که از تکنولوژی‏های روز دیابت آگاه هستند اما تکنولوژی‌های جدید هزینه‏‏های بالایی نیز به همراه دارند. اما حالا با وجود سیستم اسکن تحلیلی قند خون فریسنس (iSGM) هزینه‏ها به شکل قابل توجهی برای فرد مبتلا به دیابت کاهش پیدا می‏کند.

محققان ایرانی در قسمتی از متن خلاصه‏‏ی این مقاله نوشته‌‏اند که در کشورهایی که تکنولوژی پایش مداوم قند خون (CGM) در دسترس همگان نیست، این تکنولوژی به پزشک و بیمار مبتلا به دیابت و بخصوص افرادی که انسولین تزریق می‏کنند، در زمینه تنظیم دوز انسولین و مدیریت بهتر دیابت، کمک شایانی می‏کند.

ایده‏ طرح اسکن تحلیلی قندخون (iSGM) با همت مهندسان و پزشکان برجسته، با تدبیر و دغدغه‏مند ایرانی به نتیجه رسیده است و حال علاوه بر کشور خودمان، در منطقه و جهان نیز شنیده و دیده شده است.

شایان ذکر است؛ شرکت فریر آسا طب مجری طرح تحقیقاتی اسکن تحلیلی قندخون (iSGM) می‏باشد. این شرکت با توجه به سابقۀ هجده ‌ساله خود در حوزۀ واردات و تولید بهترین تجهیزات پزشکی دیابت و با تکیه بر دانش فنی و تجربی عمیق خود در حوزه‏ی کنترل و مدیریت دیابت و با شناسایی چالش‌های پیش روی پزشکان و افراد مبتلا به دیابت، در جهت کنترل و مدیریت هر چه بهتر این بیماری، راهکار نوآورانه‏ی سیستم اسکن تحلیلی قندخون فریسنس (iSGM)  را ابداع کرده است.

گفتنی است که این تکنولوژی جدید، برخلاف دستگاه‌های قند خون فعلی، گزارش و تحلیل‏های دقیق و جامعی از وضعیت قندخون افراد مبتلا به دیابت ارائه می‌دهد که به‌ عنوان ابزاری کاربردی به کمک پزشکان و افراد مبتلا به دیابت آمده است.

مسابقه
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن