آریادارو
اخبار شرکت ها

بازدید ریس تیپیکو از سه شرکت

مسابقه

به گزارش فارماندیز (دوشنبه های دارویی) صبح یکشنبه حسین عطار سرپرست و عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین و تعدادی از معاونین و مدیران این هلدینگ، ضمن بازدید از خطوط تولید شرکت پارس دارو، در جلسه ای با حضور مدیرعامل، معاونین و تعدادی از مدیران این شرکت، آخرین وضعیت تولید، فروش، سهم بازار محصولات و پروژه های پارس دارو را مورد بررسی قرار دادند.

در این جلسه سهیل سهیلی مدیرعامل شرکت پارس دارو ضمن خوش آمدگویی به دکتر عطار و هیئت همراه، معرفی کوتاهی از شرکت و آخرین وضعیت طرح ها، پروژه ها، تولید و فروش شرکت ارائه کرد.

در ادامه این جلسه، عطار هدف از بازدید شرکت های تابعه را بررسی مشکلات و اتخاذ راهکار مناسب برای رفع کمبودهای دارویی کشور عنوان کرد و گفت: شرکت پارس دارو یکی از قدیمی ترین و مهترین شرکت‌های داروسازی کشور است که با نام بایر فارما ایران کار خود را آغاز کرده است.

وی افزود: آسپرین به عنوان محصول اصلی پارس دارو تداعی کننده آسپرین بایر آلمان است که در واقع نیز با کیفیت بالای خود برترین برند آسپرین کشور محسوب می‌شود و متقاضیان خاص خود را در بازار دارد و لازم است برنامه ریزی مناسبی در زمینه حفظ سهم بازار این محصول استراتژیک صورت گیرد.

عضو هیئت مدیره تیپیکو در ادامه آخرین وضعیت تولید چند محصول پارس دارو که جزو کمبودهای دارویی کشور به حساب می‌آیند را جویا شد و بر سرعت بخشی تولید این محصولات تاکید کرد.

وی تولید محصولاتی که از کمبودهای دارویی کشور هستند را جزو مسئولیت های مهم شرکت‌های گروه دانست و گفت: باید با برگزاری جلسات با سازمان غذا و دارو در خصوص تامین ارز مورد نیاز برای واردات مواد اولیه محصولات مهم و استراتژیک که اکنون در بازار با کمبود آن ها مواجه هستیم، هر چه سریعتر تولید این محصولات آغاز شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

عطار با اشاره به اینکه هلدینگ تیپیکو دارای ظرفیت های مهمی در حوزه تولید و در اختیار داشتن نیروی متخصص است، بیان داشت: با این ظرفیت‌ها نباید مشکل حل نشدنی در شرکت‌های ما وجود داشته باشد و هر جایی که مانعی به وجود آمده باید با برگزاری جلسات متعدد در جهت تخصیص ارز و تعامل مناسب شرکت‌های پخش، مشکلات را رفع کنیم.

در ادامه این جلسه مهرزاد شیرازی معاون مالی و پشتیبانی، رضا توکلان سرپرست معاونت امور شرکتها و ‌مجامع، مسعود عابدینی سرپرست معاونت زنجیره تامین، آرش لطفی سرپرست معاونت برنامه ریزی و‌توسعه راهبردی و وهاب دانشجو سرپرست مدیریت بازرسی و بررسی های ویژه مدیرعامل نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

عطار و هیئت همراه سپس از سایت جامدات پارس دارو بازدید کردند و در جریان آخرین وضعیت این سایت قرار گرفتند و در ادامه از سایت در حال راه‌اندازی سفالوسپورین‌ این شرکت نیز دیدن کردند.

در این بازدید عطار با اشاره به ظرفیت بالای این سایت، توصیه‌هایی در زمینه‌ی رفع نواقص GMP خط سفالوسپرین ها و تسریع در راه‌اندازی مجدد آن داشت و گفت: امیداوریم شرکت با عزم بیشتری این موضوع را پیگیری کرده و با همکاری و همفکری بیشتر هلدینگ به زودی شاهد بهره برداری مجدد از این سایت مهم پارس دارو باشیم.

در ادامه این برنامه، عطار از آزمایشگاه کنترل کیفی پارس دارو نیز بازدید کرد. ایشان  برای تسریع در امور دستوراتی صادر کرد. از جمله تولید جمفیبروزیل که در کشور دچار کمبود شده است، شروع به تولید گردید.

لازم به ذکر است، عطار در  حین زمان استراحت کارکنان شرکت در جمع صمیمی این عزیزان حاضر شد و ضمن عرض خداقوت، گفتگوی دوستانه ای با ایشان داشت./ لینک منبع خبر

بازدید عطار از توفیق دارو

حسین عطار، سرپرست و عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین پانزدهم مهرماه، با همراهی برخی از معاونان و مدیران تیپیکو از شرکت تحقیقاتی و مهندسی توفیق دارو بازدید و در جریان روند تولید محصولات و ظرفیت های تولیدی شرکت قرار گرفتند.

لطفی، توکلان، عابدینی و دانشجو از مدیران ارشد تیپیکو در این دیدار، سرپرست هلدینگ سرمایه گذاری دارویی تامین را همراهی کردند.

ایشان ابتدا از بخش های مختلف شرکت تحقیقاتی و مهندسی توفیق دارو از جمله سایت تولید گلاتیرامر استات، آزمایشگاه کنترل کیفیت، آزمایشگاه تحقیقات شیمی و سایت تولید نیمه صنعتی بازدید و از نزدیک در جریان روند تولیدات شرکت قرار گرفته و در ادامه با کارکنان شرکت گفتگو کردند.

در پایان این بازدید سیادت مدیر عامل شرکت تحقیقاتی و مهندسی توفیق دارو،  دادرس معاون تحقیقات، همدانی مدیر تضمین کیفیت، اخلاقی مسئول فنی و سایر مدیران شرکت توفیق دارو در نشستی با سرپرست تیپیکو به معرفی دستاوردهای دانش بنیان و مولکول های جدید در حوزه دارویی این شرکت پرداختند./ لینک منبع خبر

بازدید عطار از شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران

صبح روز شنبه پانزدهم مهرماه، حسین عطار، سرپرست و عضو هیئت مدیره تیپیکو با استقبال مدیرعامل و کارکنان از شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران بازدید کرد، در این دیدار سرپرست جدید هلدینگ سرمایه گذاری دارویی تامین و میهمانان همراه در جریان روند تولید محصولات و ظرفیت های تولیدی شرکت قرار گرفتند.

در این دیدار، حسین عطار، سرپرست و عضو هیئت مدیره تیپیکو همراه با لطفی، توکلان،عابدینی و  دانشجو از مدیران ارشد هلدینگ تیپیکو از بخش های مختلف شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران بازدید و از نزدیک در جریان روند تولیدات و محصولات شرکت قرار گرفته و با کارکنان شرکت گفتگو کردند.

از جمله بخش های مهم این بازدید، واحد تحقیق و توسعه (R&D)، خطوط تولید و مراحل پیشرفت توسعه خطوط و گفتگو با مدیران و کارکنان شرکت بود که در حین آن، مدیران شرکت به ارائه توضیحات پرداختند.

حسین عطار؛ ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی مدیریت، متخصصین و کارکنان شرکت اظهار داشت؛ لازم است برنامه ریزی مناسبی در جهت تامین حداکثری پوکه کپسول و کاهش هزینه های تمام شده تولید صورت پذیرد و با توجه به افزایش تقاضا از سوی شرکت های تولید کننده، انتظار می رود با خرید تجهیزات به روز و راه اندازی خطوط جدید تولید که در برنامه توسعه شرکت ژلاتین است، بتوانیم بهتر از گذشته نیاز داروسازان کشور به پوکه کپسول را مرتفع کنیم.

رامین رمضانی کلمر؛ مدیر عامل شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران نیز ضمن قدردانی از حمایت حسین عطار در خصوص تسریع در روند پیشرفت توسعه خطوط تولید، ابراز امیدواری کرد، تا اسفند ماه سال جاری پروژه توسعه خطوط تولید شرکت تجهیز و تکمیل شود و در مجموع با 16 خط تولید بتوانیم بخش قابل توجهی از نیاز شرکت ها به این ماده اولیه دارویی را برطرف نماییم.

مدیر عامل ژلاتین کپسول در ادامه افزود؛ در گذشته ما توانستیم نیاز کل کشور را تأمین کنیم، اما از سال 1398 به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه ای که علیه کشورمان عزیزمان تحمیل شد، این نیاز افزایش یافت و برای ما چالش‌هایی را در جهت تامین مواد اولیه و تجهیز دستگاه ها ایجاد کرد. اما با تلاش شبانه روزی همکاران بنده در واحدهای مختلف شرکت توانستیم بخش قابل توجهی از مشکلات را رفع نموده و در حال حاضر تا 70 درصد از نیاز کشور به پوکه کپسول را تأمین ‌کنیم و امروز می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که برندی با کیفیت برتر جهانی هستیم. شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران در حال حاضر از نظر حجم تولید، در رتبه 18 رده‌بندی جهانی قرار دارد، اما از نظر کیفیت تولیدی محصولات، قطعاً جزء 5 شرکت برتر جهان محسوب می‌شود.

رمضانی، درباره برنامه‌ها و اهداف توسعه ای شرکت نیز اظهار داشت: در سال 1400، با توجه به افزایش چشمگیر نیازهای کشور، ما برنامه‌های توسعه‌ای چهارگانه را در دستور کار قرار دادیم. تمامی بسترهای مورد نیاز برای افزایش تولید به دقت فراهم شد و ان شاء الله تا اسفند ماه 1402، دو خط تولید به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید و با اخذ مجوزهای لازم در سال آینده نیز دو خط دیگر را به بهره‌برداری خواهیم ‌رساند.

شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران اولین تولید کننده پوکه سخت ژلاتینی در ایران از سال 1376 تا کنون همواره حامی و پشتیبان شرکت های دارویی بوده و با رعایت اصول GMP، بومی سازی دانش روز جهانی، رعایت استانداردهای جهانی و قیمت گذاری رقابتی توانسته سالانه معادل 6/5 میلیارد عدد پوکه کپسول ژلاتینی تولید نماید./ لینک منبع خبر

مسابقه
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن