آریادارو
اخبار شرکت ها

راهکار جدید عبیدی در درمان سه نوع سرطان خون در مقایسه با شیمی درمانی

مسابقه

به گزارش دوشنبه های دارویی داروی لیفوزا (Lifoza®)، محصولی جدید از داروسازی دکتر عبیدی برای درمان برخی از سرطان‌های خون، همچون لوکمی و گونه‌هایی از لنفوما است که در مقایسه با شیمی‌درمانی، باعث کاهش ۸۴ درصدی خطر پیشرفت بیماری و یا مرگ بیماران می‌شود.

لیفوزا (Lifoza®)، با نام علمی ایبروتینیب (Ibrutinib) ، یک درمان هدفمند و خوراکی است که تنها با یک بار مصرف در روز می‌تواند روند غیرطبیعی رشد و تقسیم گلبول‌های سفید در برخی از سرطانهای خون، همچون لوکمی و گونه‌هایی از لنفوما را متوقف کند.

گلبول­های سفید خون، جزئی از سیستم ایمنی هستند که از بدن در برابر عوامل عفونت­زا دفاع می‌کنند. در لوکمی و لنفوم، گلبول‌های سفید به طور غیرطبیعی و خارج از کنترل رشد می­ کنند و تقسیم می­ شوند. وقتی تعداد گلبول­های سفید از حد مجاز بیشتر شود، عملکرد صحیحی نخواهند داشت و موجب بروز علائم بیماری می‌شوند. در نتیجه هدف درمانی در این بیماری ها، توقف این روند غیرطبیعی رشد و تقسیم  بی رویه گلبول‌های سفید است.

لیفوزا (Lifoza®) در بزرگسالان برای درمان برخی از سرطان‌های خون مورد تجویز قرار می گیرد. این دارو می‌تواند به عنوان خط اول درمان بیماران مبتلا به لوکمی لنفوسیتی مزمن، لنفوم لنفوسیتی کوچک و ماکروگلوبولینمی والدنشتروم (Waldenström’s macroglobulinemia) مورد استفاده قرار گیرد. همچنین این دارو برای درمان بزرگسالان و بیماران بالای یک سال مبتلا به سندرم «گرافت مزمن در مقابل بیماری میزبان» (نوعی واکنش ایمنی در بیمارانی که پیوند مغز استخوان انجام داده اند)  که بدن آن‌ها نسبت به درمان‌های قبلی مقاومت نشان داده، تجویز می شود.

ایبروتینیب (Ibrutinib) اولین داروی هدفمند مورد تایید برای درمان برخی از سرطان‌های خون است. تا قبل از معرفی و تایید این دارو بیماران مجبور به تحمل شیمی‌درمانی تزریقی و عوارض دشوار آن بوده‌اند. درمان هدفمند (Targeted therapy)، روشی نوین برای درمان سرطان است؛ در این شیوه، از داروهایی استفاده می شود که سلول‌های سرطانی را تا حد امکان بدون تأثیر بر سلول‌های طبیعی هدف قرار می‌دهند. از مزایای درمان هدفمند نسبت به شیمی‌درمانی این است که بیماران عوارض شایع شیمی‌ درمانی، همچون ریزش مو، تهوع، استفراغ و دیگر عوارض کاهش دهنده کیفیت زندگی را تجربه نمی کنند.

سید امیر رضویان مدیر عامل داروسازی دکتر عبیدی گفت: «ارائه راهکار های نوین درمانی برای سلامت انسان‌ها همواره از اهداف اصلی ما در داروسازی دکتر عبیدی است. ما با معرفی لیفوزا (Lifoza®) برای دو هزار بیمار ایرانی مبتلا به سرطان خون در تلاشیم تا کیفیت زندگی آنها و خانواده‌هایشان را به عنوان بخشی از جامعه افزایش دهیم».

در مطالعات کارآزمایی بالینی انجام شده، ایبروتینیب (Ibrutinib) در مقایسه با درمان‌های معمول همچون شیمی‌درمانی، کارایی قابل توجهی از خود نشان داده است. مطالعات نشان داده‌اند که ایبروتینیب (Ibrutinib) می‌تواند به بقای طولانی‌تر در برخی از بیماران مبتلا به لوسمی‌لنفوسیتی مزمن منجر شود. این دارو  از سال 2013 مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) قرار گرفته است و از آن زمان تاکنون، تجویز و مصرف آن روند رو به رشدی در جهان داشته است. این دارو در بیش از 100 کشور مورد تایید و تا به امروز برای درمان بیش از 230،000 بیمار در سراسر جهان استفاده شده است. با معرفی و تولید این دارو در ایران، هر ساله حداقل دو هزار بیمار ایرانی مبتلا به این گونه سرطان‌های خون می‌توانند از مزایای این دارو  بهره مند شوند.

داروی لیفوزا (Lifoza®)، مورد تائید سازمان غذا و داروی ایران است. این دارو فقط با نسخه پزشک قابل تهیه بوده و در داروخانه‌های منتخب سراسر کشور در دسترس بیماران قرار دارد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این دارو در وب سایت دکتر عبیدی، به صفحه اطلاعات دارویی لیفوزا مراجعه فرمایید.

درباره داروسازی دکتر عبیدی

داروسازی دکتر عبیدی، نخستین داروسازی ایران است که با بیش از هفتاد و هفت سال سابقه درخشان، میراث‌دار کیفیت و نوآوری در صنعت داروسازی کشور محسوب می‌شود. داروسازی دکتر عبیدی با رعایت دقیق عوامل موثر بر کیفیت دارو و ارائه راهکارهای درمانی موثر و مورد نیاز برای ارتقای سطح سلامتی جامعه، همواره و در هر شرایطی در کنار همه ایرانیان بوده و خواهد بود./ لینک منبع خبر

مسابقه
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن