آریادارو
اخبار شرکت ها

آشنایی با شرکت ایده آل تشخیص آتیه/ به بهانه کسب رتبه دوم جایزه فناوری نکست

مسابقه

به گزارش دوشنبه های دارویی به نقل از آیمد90 آیین اعطای جایزه ملی فناوری نکست، شامگاه ۲ اسفند ماه ۱۴۰۲ با حضور معاون علمی ررئیس جمهور و وزیر علوم در هتل عباسی اصفهان برگزار شد و در جریان این رویداد که برای اولین بار در کشور بمنظور گسترش فعالیت‌های تحقیق و توسعه و تمرکز بر فناوری‌های نوظهور برگزار شد، اسامی شرکت‌های برگزیده در سه حوزه «هوش مصنوعی، رباتیک و صنعت ۴»، «اتصال پذیری، ارتباطات و میکروالکترونیک»، «زیست فناوری و زیست مهندسی» و نیز در بخش «پیشگامی» اعلام شد.

گفتنی است جایزه ملی فناوری نکست که از آن به‌عنوان فستیوال و رویدادی مهم در حوزه علم و فناوری یاد می‌شود، در مرحله ثبت‌نام اولیه موفق به جذب ۲۴۰ طرح از استان‌های مختلف شد. در این فرآیند، ۸۹ طرح به مرحله ثبت‌نام نهایی رسید و سپس بر اساس معیارها و داوری‌های صورت گرفته، در نهایت ۳۰ شرکت به مرحله نهایی راه یافتند. که در ایین اختتامیه *شرکت ایده آل تشخیص آتیه* موفق به کسب مقام دوم در حوزه زیست فناوری و زیست مهندسی شد.

شایان ذکر است فعالیت اصلی شرکت ایده آل تشخیص آتیه* در چهار زمینه: تست های بیوشیمی، رپید، الایزا و محصولات بیوتکنولوژی است و این شرکت جایزه ملی فناوری نکست را به دلیل *موفقیت در طراحی و تولید کیت‌های تشخیص کمی و سریع D-dimer، LH و Progesterone مبتنی بر روش ایمونوفلورسانس* به همراه دستگاه خوانشگر فلورسانس دریافت کرده است.

در این خصوص نکته قابل توجه اینکه این محصول برای اولین بار در ایران تولید خواهد شد و قیمت آن نسبت به محصولات مشابه خارجی کاملا رقابتی است.

لازم به ذکر است سیستم های تشخیصی مبتنی بر ایمونوفلورسانس که برای تشخیص سریع آنتی ژن ها یا آنتی بادی ها در نمونه استفاده می شود اخیراً به دلیل پتانسیل آنها در ارائه تشخیص آنی به طور مستقیم به بیماران مورد توجه قرار گرفته است.

گفتنی است در این تکنیک، با میانجی گری نانوذرات متعددی از جمله کانتوم دات و بدون نیاز به مراحل جداسازی یا شستشو، میزان دقیق آنتی بادی یا آنتی ژن موجود در نمونه مجهول را اندازه گیری می کند.

کیت های مبتنی بر فلورسانس در غربالگری اولیه پزشکی یا اورژانسی و همچنین در شرایط محدودیت تجهیزات پزشکی بسیار کاربردی هستند، چرا که این تست های سریع فقط به چند قطره خون بیمار جهت انجام آزمایش در آمبولانس یا اورژانس نیاز داشته و از نظر سرعت در جوابدهی می تواند برای بیمار نجات دهنده باشند.

 

مسابقه
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن